Sunday 29 December 2013

Határvidékek és a vadon

Kőszilánk-völgy (Brokenstone Vale) - Hosszú évek brutális harcai után a tündék végül feladták ezt a területet az alakváltók és vérbestiák számára. Egy ősi egyezség szerint senki nem léphet az alakváltók területére azok engedélye nélkül, ha mégis megteszi, élete igen rövid véget ér. Hasonlóan, ha valamelyik likantróp a völgy határain kívül vadászna, akkor a Hold Hölgye (egy ősi tünde) kérdés nélkül végezhet vele.
Mikor a hold megvilágítja a völgyet, az vonításoktól és üvöltésektől visszhangzik. Ekkor az alakváltók vadászatra indulnak, de még a legvérszomjasabbak is tiszteletben tartják az ajtóra festett ezüst csíkot, mely a Hold Hölgyének pártfogását jelképezi. Ezek a bestiák messze elkerülik a Farkasfű néven ismert növényt, mely a völgy dűlőin nő. Úgy hírlik, hogy a fű puszta érintése visszaváltoztatja emberi alakjába a bestiát, aki a következő újhold idejéig képtelem lesz az átváltozásra. Ez a növény kedvelt komponense a boszorkányok és egyéb szerzetek bájitalainak, rituáléinak.

Cendriane - A sötét, baljós erdő mélyén állnak az ősi Cendriane romjai, kristály tornyai csontujjakként felfelé meredve az erdő talajából. Úgy hírlik, hogy a hely, amely egykor egy dicső eladrin város lehetett, átkozott. A legenda szerint korokkal ezelőtt itt zajlott a legvéresebb háború az eladrinok és a drow-k között, és e hely azóta sem hallot madárdalt, csak a csend uralkodik a romváros kihalt utcáin. Óriáspókok, bagolymedvék rendezték be fészküket itt, ahol régebben eladrin nemesek laktak.

A Félelem Szigete (Isle of Dread) - Valahol a Tenger Urainak korall királyságai fölött emelkedik ez a trópusi sziget, melyet alattomos zátonyok és viharos tenger szegélyez. A part homokja ugyanolyan sötét, mint a sziget közepén magasodó obszidián hegyek, vagy a füst, amit a vulkánok okádnak. Hajóroncsok szegélyezik a partvonalat, a sűrű növényzetben pedig óriási ragadozók ólálkodnak. A sziget otthona még a rettegett "su" szörnyeknek, a fák koronájában rejtőzködő veszélyes vadászoknak, melyeket a varázsló, Halkith hozott létre. Pszichés kapcsolatukat használva megfigyelés alatt tartják az egész szigetet, ellenőrzésük alatt tartva az itteni yuan-ti populációt. A sziget mindenkit próbára tesz, aki partjaira sodródik. Kevesen érik meg, hogy elmeneküljenek vagy megmentsék őket. Barátok árulják el egymást a túlélésért, az esélyért, hogy elhagyják a szigetet. De akik együtt hagyják el a szigetet, azokat egy örök, mély kapocs köti össze.

Fathaghn Útvesztője (The Maze of Fathaghn) - Feywild ezen részén a fák közel nőnek egymáshoz és az egymásba csavarodó szedresek élő falat alkotnak. Mindig új ösvény nyílik a folyton változó csalitosban, és a vándorló enteknek köszönhetően, játékos nimfák és driádok csalják el a meggondolatlanokat az útról, hogy aztán azok sosem találjanak ki az útvesztőből. Úgy hírlik, hogy ez a labirintus valójában egy rendkívül ravaszul megépített erődítmény, mely valami olyasmit rejt, ami egész Feywild életéhez kötődik.

Murkendraw - Ha a Feydark a lappangó rákos betegség, mely emészti Feywildot, akkor Murkendraw a tályogos fekély a vidék gyönyörű arcán. A komor, lehangoló vidék a barna, szürke és fekete különböző árnyalataiban terpeszkedik a sűrű ködben, mely olykor mérgező is. Murkendraw egy tenger nagyságú fojtogató láp, tele lesben álló krokodilokkal, kutya nagyságú rovarokkal. Sokszor napokig vihar tombol a mocsár területén amit a boszorkányok imádnak, mint az itt élő, hírhedt Baba Yaga is.

Nachtur, a goblin királyság - Az eladrinok földjei és a goblin királyság között hatalmas vadon húzódik, mely a kezdeti buja erdők után cserjéseknek, majd sziklás pusztaságnak és hegyeknek adja át a helyét. E sziklás vidék a kezdete a goblin királyságnak, melynek királyát a Hatalmas Gark néven ismerik. A goblinok troll, óriás és ogre szövetségeseik oldalán rendszeresen indulnak portyákra a határvidéken, céljuk a minél nagyobb pusztítás, a foglyokat elhurcolják Gark király "palotájába", ahol a tiszta lelkűeket megeszik, a bűnösök pedig goblinokká változnak.

No comments:

Post a Comment